Παρασκευή, 19 Μαρτίου 2010

Διάθεση αγροτικών προϊόντων – Το γαλλικό παράδειγμα


ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΛΛΑΤΟΣ μηχανολόγος, με μεταπτυχιακό στη βιοτεχνολογία.
Oταν η Γαλλία πέρυσι αντιμετώπισε πρόβλημα με τη διάθεση των σιτηρών της οργάνωσε εμπορικές αποστολές, ήρθε ακόμη και στην Ελλάδα που είναι σιτοπαραγωγός χώρα, με εμπορικούς αντιπροσώπους, πρεσβευτές και διπλωματικούς ακολούθους και διοργάνωσε ημερίδες για την προώθηση των προϊόντων της. Καλεσμένοι σε αυτές τις ημερίδες, οι έλληνες αλευροβιομήχανοι και αρτοποιοί. Το ίδιο έπραξε με μια σημαντική καμπάνια για το γαλλικό βοδινό, ενώ κάθε φθινόπωρο διοργανώνει σε όλη την υφήλιο και στη χώρα μας, σε συνεργασία με τα ελληνογαλλικά ινστιτούτα, βραδιές οινοποσίας για το «Μποζολέ», το «γιοματάρι» όπως το λέμε στα ελληνικά χωριά, γιατί περί αυτού πρόκειται, προκειμένου να προωθήσει το συγκεκριμένο κρασί που έχει ημερομηνία λήξης…
Αυτό απλώς σημαίνει ότι η εν λόγω χώρα έχει στόχευση, έναν σχεδιασμό και ένα συγκροτημένο μάρκετινγκ για τα αγροτικά της προϊόντα, τα οποία χρήζουν μεγαλύτερης στήριξης σε περιόδους παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης όπως αυτή που διανύουμε. Αυτή την περίοδο στην ελληνική επαρχία πρώτο θέμα συζήτησης είναι αν θα προλάβουν έγκαιρα να εισπράξουν τις επιδοτήσεις οι αγρότες (το έγκαιρα σημαίνει πριν από το Πάσχα) προκειμένου να κινηθούν οι παγωμένες τοπικές οικονομίες και να αναθερμανθεί η αγορά στα αστικά κέντρα της περιφέρειας. Κάτω από άλλες συνθήκες το θέμα που θα έπρεπε να απασχολεί τους υπαλλήλους του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης είναι όχι το πώς και πότε θα δοθούν οι επιδοτήσεις ή οι ποινές που καλούμαστε να πληρώσουμε γιατί δεν εφαρμόσαμε τους κανονισμούς (132 εκατ. ευρώ το τελευταίο πρόστιμο της Κομισιόν) αλλά τι θα γίνει με τους πάνω από 400.000  τόνους περυσινών σιτηρών που παραμένουν απούλητοι στις αποθήκες των παραγωγών και σε περίπου 90 ημέρες αρχίζει ο αλωνισμός για τη νέα σοδειά… 

Η οικονομική κρίση πλήττει εδώ και δύο χρόνια την ελληνική ύπαιθρο προτού καν ξεκινήσουν οι περικοπές στα δώρα και στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων ή αρχίσει η έμμεση φορολόγηση των καταναλωτών.Το μέγεθος του προβλήματος μόνο από τα απούλητα δημητριακά είναι τεράστιο αφού αντιστοιχεί σε τζίρο της τάξεως των 700 εκατ. ευρώ ετησίως στο κύκλωμα από το χωράφι ως τον φούρναρη της γειτονιάς, αλλά ουδείς έχει επεξεργαστεί ένα σχέδιο εξόδου από την κρίση των σιτηρών. Από ανθρώπους της αγοράς διατυπώνονται σκέψεις ακόμη και να προταθεί στους αγρότες για την εφετινή χρονιά αγρανάπαυση, ώστε να δοθεί η δυνατότητα απορρόφησης από την αγορά της περυσινής σοδειάς. Αυτές όμως είναι αποφάσεις που σχετίζονται με εθνική στρατηγική. Οικονομική διπλωματία δεν είναι μόνο οι περιοδείες στις πρωτεύουσες του κόσμου για την εξεύρεση δανεικών, με σύνηθες αντάλλαγμα την εξαγορά οπλικών συστημάτων, αλλά κυρίως η στήριξη της πραγματικής οικονομίας της χώρας. Ολοι οι πολιτικοί ηγέτες έχουν γίνει πλασιέ των προϊόντων τους και σε μια χώρα που μόνο αγοράζει και δεν πουλάει δεν υπάρχει μέλλον… (πηγή)

Δεν υπάρχουν σχόλια: